سوالات متداول

1 - علت خاموش بودن چراغ لینک یا DSL چیست؟

این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی مودم با تجهیزات در مرکز مخابراتی مربوطه ایجاد می‌شود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فیزیکی را بررسی کنید. برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر، caller id را جدا کنید و مودم را مستقیم به خط تلفن وصل کنید. در صورتی که لینک باز هم روشن نشد از دورشته سیم اصلی مخابرات ابتدای ورودی محل بررسی نمایید و در نهایت اگر مشکل حل نشد با۲۰۲۰ واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. در نظر داشته باشید در صورت استفاده از سانترال حتما می بایست ازSplitter روی خط استفاده نمایید.ابتدای خط اصلی، خط تلفن را به Splitter Line نصب کرده و Splitter Phone به سانترال متصل کرده و از Splitter Modem به دستگاه مودم متصل نمایید در غیر این صورت لینک روشن نمی‌شود.

۲ – علت چشمکزن بودن چراغ لینک چیست؟

ابتدا با قطع کردن سیم تلفن از پشت مودم از چشمکزن بودن چراغ لینک روی مودم مطمئن شوید. (چراغ لینک برخی مودم ها به صورت پیشفرض چشمکزن هستند.) سپس اتصالات داخلی را بررسی نمایید بدین منظور بررسی نمایید که از دوشاخ ضدبرق، صفربند و دزدگیر و… روی خط استفاده نشده باشد.اسپلیتر را از مدار جدا کرده و بدون آن بررسی نمایید. در انتها کلیه تجهیزات را از روی خط جدا کرده و مودم را مستقیم به خط متصل نمایید.در صورتی که لینک باز هم ثابت نشد از دورشته سیم اصلی مخابرات ابتدای ورودی محل بررسی نمایید و در نهایت اگر مشکل حل نشد با۲۰۲۰ واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. در نظر داشته باشید در صورت استفاده از فکس یا کارت خوان برروی خط حتما می بایست ازSplitter استفاده نمایید. ابتدای خط اصلی، خط تلفن را به Splitter Line نصب کرده و Splitter Phone را به تبدیل وسپس دستگاه تلفن و کارت خوان یا فکس را به تبدیل متصل کرده و از Splitter Modem به دستگاه مودم متصل نمایید در غیر این صورت چراغ لینک ثابت نمی‌شود.

۳ – چرا چراغ اینترنت روی مودم خاموش است و صفحه ای باز نمی شود؟

ابتدا می بایست بررسی نمایید که آیا چراغ لینک ثابت و روشن است یاخیر که در صورت خاموش بودن چراغ لینک باید راهنمای چراغ لینک را مطالعه نمایید. اما در صورتی که چراغ لینک ثابت و روشن بوده و صرفا چراغ اینترنت خاموش است باید تنظیمات مودم را بررسی نمایید که بسته به نوع مودم تنظیمات آن متفاوت بوده و می بایست بخش راهنمای تنظیم مودم را مطالعه نمایید.

۴ – مودمم روی حالت کانکشنی متصل میشه اما روی حالت PPPOE وصل نمی شود؟

ابتدا مودم را ریست کرده و مجدد تنظیم نمایید. سپس از داخل تنظیمات مودم بررسی نمایید که گزینه ی NAT فعال باشد. مرحله ی بعد میزان MTU را تغییر دهید. درصورت عدم رفع مشکل ابتدا میزان پارامترهای خط را بررسی کرده و سپس متناسب با آن تنظیمات ADSL Mode را انجام دهید. درصورت عدم رفع مشکل در هیچ کدام از موارد فوق با مودمی دیگر بررسی نمایید.

۵ – علت قطع ووصلی اینترنت چیست؟

ابتدا می بایست بررسی نمایید که زمان قطعی اینترنت آیا چراغ لینک هم خاموش می شود یا صرفا چراغ اینترنت خاموش می شود. درصورتی که چراغ لینک هم خاموش می شود باید پارامترهای کیفی خط که در صفحه تنظیمات مودم موجود هست را بررسی نمایید و در صورتی که پارامترهای کیفی خط غیرنرمال بود ابتدا اتصالات داخلی را بررسی کرده و سپس تنظیمات ADSL Mode را متناسب با پارامترهای کیفی انجام دهید. در صورتی که چراغ لینک ثابت بود و فقط چراغ اینترنت قطع می شود باید تنظیمات مودم را برروی حالت کانکشنی تنظیم کرده و سپس بررسی کنید. اگر در این حالت مجدد قطعی اینترنت به وجود آمد، ابتدا پارامترهای خط را بررسی کنید و سپس متناسب با آن تنظیمات ADSL Mode را انجام دهید یا اتصالات داخلی را بررسی کرده و حدالامکان مودم را بدون تجهیزات بدون خط متصل نمایید. اما درصورتی که در حال کانکشنی متصل ماند و ارتباط قطع نشد مشکل از سمت مودم می باشد.

۶ – علت خطای ۶۹۱، ۶۱۹، ۶۲۹ ویا ۹۰۷ در حالت کانکشنی چیست؟

علت بروز این خطا علل مختلف می تواند داشته باشد که می توان به چند نمونه اشاره کرد: ۱- اشتباه وارد کردن رمز اتصال به اینترنت در حالت کانکشن ۲- به علت عدم تطبیق مک آدرس محدود شده در حساب اینترنتی مشترک با مک کارت شبکه سیستم فعلی جهت اتصال به اینترنت ۳- محدود بودن مک آدرس مودم و تلاش برای اتصال در حالت کانکشن(bridge)4- محدود بودن مک آدرس کارت شبکه به یک سیستم و تلاش مجدد جهت اتصال از سیستم دیگر ۵-اتصال همزمان دو سیستم از یک اکانت در اتصال کانکشن(bridge)

۷ – من قبلا مشکل افت سرعت نداشتم اما در حال حاضر بعد از خرید سرویس جدید هر ماه چند روز اول ماه سرعت مناسب است و سپس مشکل افت سرعت دارم؟

در سرویس های جدید، کلیه سرویس ها از یک میزان آستانه یا FUP به صورت ماهیانه برخوردار هستند که در صورت اتمام شارژ حجمی سرویس سرعت برروی ۱۲۸Kbps محدود شده و می توانند به صورت نامحدود تا زمان شارژ مجدد سرویس از اینترنت استفاده نمایند.به طور مثال در صورت خرید سرویس غزال با ماهیانه ۴۰ گیگابایت ترافیک بین الملل، درصورت اتمام ۴۰گیگابایت سرعت برروی ۱۲۸Kbps محدود می شود و می توانید تا زمان شارژ مجدد از اینترنت استفاده نمایید.

۸ – من در پیام رسان تلگرام مشکل دارم و نمی توانم استفاده کنم؟

از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ پیام رسان تلگرام بنا به دستور مقام محترم قضایی فیلتر شده است.

۹ – علت پایین بودن سرعت دانلود چیست؟

در صورتی که متوجه شدید مشکل افت سرعت در دانلود دارید می بایست ابتدا از طریق سایت http://speedtest.tci.ir تست سرعت انجام دهید که مشخص شود سرعت دریافتی شما چه میزان است سپس با میزان سرعت سرویس خریداری شده خود مقایسه نمایید. درصورتی که میزان سرعت دریافتی از میزان سرعت سرویس خریداری شده پایین تر بود، پارامترهای کیفی خط که در صفحه تنظیمات مودم موجود هست را بررسی نماید. در صورتی که پارامترهای خط غیرنرمال بود تنظیمات ADSL Mode را متناسب با پارامترهای کیفی خط انجام دهید. درصورتی که پس از تنظیمات ADSL Mode همچنان پارامترهای خط غیرنرمال بود اتصالات داخلی بررسی نمایید ویا مودم را به صورت مستقیم بدون تجهیزات روی خط متصل نمایید. درصورتی که با راهنمایی فوق مشکل برطرف نشد می توانید با بخش پشتیبانی ۲۰۲۰ تماس گرفته تا مشکل توسط کارشناسان این مجموعه بررسی شود.

۷ – من قبلا مشکل افت سرعت نداشتم اما در حال حاضر بعد از خرید سرویس جدید هر ماه چند روز اول ماه سرعت مناسب است و سپس مشکل افت سرعت دارم؟

در سرویس های جدید، کلیه سرویس ها از یک میزان آستانه یا FUP به صورت ماهیانه برخوردار هستند که در صورت اتمام شارژ حجمی سرویس سرعت برروی ۱۲۸Kbps محدود شده و می توانند به صورت نامحدود تا زمان شارژ مجدد سرویس از اینترنت استفاده نمایند.به طور مثال در صورت خرید سرویس غزال با ماهیانه ۴۰ گیگابایت ترافیک بین الملل، درصورت اتمام ۴۰گیگابایت سرعت برروی ۱۲۸Kbps محدود می شود و می توانید تا زمان شارژ مجدد از اینترنت استفاده نمایید.